Mini Musthaves Gastblog! ‘Een draagdoek, wat vind jij? Alternatief, onbekend fenomeen of Hot?’

Vol trots presenteer ik jullie hierbij de eerste Mini Musthaves gastblog! Ik vroeg vriendin Marissa (25), mama van dochter Bregje (5 maanden) een blog te schrijven over haar ultieme Mini Musthave. Het is de draagdoek geworden! Erg leuk, vooral omdat ik hier zelf ook geen ervaring mee heb. Hieronder haar blog, Enjoy!

‘Een draagdoek, wat vind jij? Alternatief, onbekend fenomeen of Hot?’

Draagdoek B-Kay

Marissa & Bregje

Toen Annelie mij vroeg een blog te schrijven over mijn ultieme Mini Musthave, hoefde ik niet lang na te denken, dat is voor mij de draagdoek! In veel niet-westerse culturen is het de normaalste zaak om je kind te dragen. Het is een handige oplossing voor als je bijv. geen geld hebt en een kinderwagen te duur is of als het kind mee gaat naar je werk.

Het dragen biedt je baby hetzelfde intieme contact als toen je baby nog in je baarmoeder zat. Je baby ligt dicht tegen je aan, ruikt jouw geur en voelt jouw warmte en bewegingen. Dit geeft je kindje een vertrouwt gevoel. Het kan hierdoor minder gaan huilen en slaapt beter. Daarnaast is het dragen ook goed voor ouder/kindbinding. Bovendien leert je baby de wereld ontdekken vanaf een vertrouwde en veilige positie.

Ik vond de draagdoek altijd iets alternatiefs en dacht hier nooit mee te gaan lopen. Maar sinds ik moeder ben, vind ik het een onmisbaar item in mijn babyuitzet. Het gaf mij heel veel uitkomsten, dus het is zeker de moeite waard om te proberen. Ook Bregje vindt het heerlijk (nog steeds!), ze wordt er rustig van. Ik heb gekozen voor de geweven draagdoek BYKAY denim stof omdat deze ergonomisch is en vanaf dag 1 te gebruiken. Daarnaast vind ik deze draagdoek een stoere uitstraling hebben. Ook de stof is erg fijn, helemaal niet zweterig en gemakkelijk te combineren met andere kledingstukken/kleuren.

draagdoek BYKAY

Bregje wordt nog steeds erg blij van de draagdoek!

Het grootste voordeel is misschien wel het gemak. Denk bijvoorbeeld eens aan een middagje in de stad, een drukke markt, een boswandeling, het doen van je huishoudelijke taken. Maar ook voor als je op vakantie gaat. De draagdoek stop je zo in je tas, erg ruimtebesparend. De draagdoek biedt ook uitkomst voor moeders met 2 kinderen vlot achter elkaar, de één in de kinderwagen en de ander in de draagdoek :). Na 5 maanden gebruik ik hem nog steeds en de voornaamste reden die ik nu heb om Bregje te dragen is omdat ik het zo knus en gezellig vind!

Kortom, wat mij betreft een aanrader! Draagdoeken zijn er in veel verschillende soorten, maten en stoffen te verkrijgen. Neem eens een kijkje op:

www.dragenenzo.nl of www.draagdoek.nl

Draagse allemaal!

Marissa, bedankt voor je leuke en inspirerende gastblog, als er ooit een volgende komt misschien toch maar eens over een draagdoek gaan nadenken! 😉

 

2 gedachtes over “Mini Musthaves Gastblog! ‘Een draagdoek, wat vind jij? Alternatief, onbekend fenomeen of Hot?’

  1. Idd ik heb dezelfde ervaring!!! Gekocht uit wanhoop….maar Super handig en als je een onrustige/huil-baby hebt is dit de uitkomst!!! Ik heb de draagdoek ook zeer veel gedragen!

  2. Top he!!
    Ik ben gaan dragen om die andere reden, oudste in de wagen, jongste in de drager.
    Ideaal. Kleine man is nu bijna 13mnd en we genieten allebei nog steeds.

Geef een reactie

